fallback

Медът, виното и козметиката са най-разпознаваемите български продукти в Китай

От една година в България работи Центърът за сътрудничеството в областта на земеделието между Китай и ЦИЕ

09:43 | 19.10.16 г.

Медът, виното и козметичните продукти на основата на етерични масла са най-разпознаваемите български продукти на китайския пазар. Това каза  пред Bloomberg TV Bulgaria Васил Гелев, директор на Центъра за насърчаване на сътрудничеството в областта на земеделието между Китай и Централна и Източна Европа (ЦИЕ), който работи във формат 16 плюс 1. Гелев допълни, че страната ни представя в Китай и минерална вода и сладкарски изделия. 

Той коментира, че центърът работи от една година в България, а целта му е да насърчи търговията.  Той поясни, че центърът принадлежи на всички държави от ЦИЕ и работи по проекти, които да направят продуктите от региона разпознаваеми.

Синергията, която сме постигнали между всички 17 държави, е на висота, заяви Гелев.

Китайските потребители очакват качествени продукти, допълни Нелсън Уонг, собственик на базираната в Шанхай ACN Worldwide Corporation – компания, която си е поставила за цел китайските инвеститори да намерят своите търговски партньори.

Той коментира, че българските производители се опитват директно да намерят търговски партньори в Китай като участват в различни панаири. Това невинаги е успешно, тъй като не е развит брандът България, който да се свързва с определени храни. Другият проблем е обемът на доставките, заяви бизнесменът.

Той очаква скоро в България да има свободна търговска зона, а ако тя заработи успешно, моделът да се пренесе и в други страни от ЦИЕ.

Вижте още във видеото:

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 05:05 | 10.09.22 г.
fallback